H
0 nap van hátra a tanévből. 2018. január 22., 01:09 - Vince

Hibaüzenet

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor require_once() függvényben (/web/moderniskola/weblecke.hu/includes/bootstrap.inc 3161 sor).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor require_once() függvényben (/web/moderniskola/weblecke.hu/sites/all/modules/ctools/ctools.module 127 sor).
Az Új Pedagógiai Szemle 2015/3-4. számában megjelent Darvas Mátyás Konferencia az iskolai közösségi szolgálatról című írása, amelyben intézményünk is szerepelt, a szerző rávilágított a feladat nehézségeire és szépségeire. Új aspektusból mutatjuk be most iskolánkat, a munkánkat alapvetően meghatározó területet, az integráció kérdését, a folyamat állomásait, az elért eredményeket foglaljuk össze.
H
Több mint száz oktatási intézmény mutatja be kínálatát továbbtanulás témakörben Budapesten, az Educatio Kiállításon, ahová idén 40 ezer főt várnak. Szó lesz a legújabb duális képzésekről, ösztöndíj lehetőségekről és az Apolló életpálya modellről éppúgy, mint felvételi követelményekről vagy a hallgatói életről. A bizonytalanoknak pályaorientációs tanácsadással, a pedagógusok számára szakmai újdonságokkal készülnek a szervezők.
Nem létező diákok után vett fel támogatást egy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei iskola, amely jogosulatlanul több mint 30 millió forintot igényelt - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) észak-alföldi regionális bűnügyi igazgatóságának sajtóreferense hétfőn az MTI-vel.
Két év felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte és öt évre eltiltotta a közoktatási intézményvezetői foglalkozás gyakorlásától a hamis érettségik szervezése miatt megvádolt egykori gyulai iskolaigazgatót csütörtöki, elsőfokú ítéletében a Gyulai Törvényszék. Az ítélet nem jogerős - közölte a törvényszék az MTI-vel.
Új tagintézményt kapott a Dunaharaszti Hunyadi János Német Nemzetiségi Általános Iskola, az alsósok oktatását biztosító intézményt szerdán adták ünnepélyesen.
Kifejezetten jól teljesítenek a magyar középiskolások egy nemrég indult online kémiaverseny adatai alapján. A diákok döntő többsége ugyanis jól oldotta meg a feladatokat, amelyeket a verseny szervezői a mindennapi életből vettek. A középiskolásoknak többek között a következő kérdésekre kellett választ találniuk a kémia segítségével: hogyan készítettek fagylaltot a mélyhűtő feltalálása előtt, miért sózzuk az utakat, miért veszélyes a gőz a fürdőszobában, ha nem vigyázunk, hogyan lesz szappan a panírból, illetve hogy miért nem fő meg a bableves a Himaláján?
Digitális Iskola Program indult hátrányos helyzetű fiataloknak, a projekt célja a digitális ismeretek fejlesztése.
Több milliárd értékű informatikai eszköz van kihasználatlanul az oktatásban: ott lapul a gyerekek zsebében. Az okostelefonokra azonban egyelőre csak ellenségként tekint az iskola, pedig szövetségessé is tehetné azokat. Egy tavalyi programban kipróbálták: kiválóan lehet úgy tanítani, hogy időnként a gyerekek mobilok segítségével oldanak meg feladatokat. Milyenek a tapasztalatok? Hogyan lehet oktatási célokra használni az okos eszközöket? Ez lehet a jövő útja? Mely tantárgyak esetében lehet eredményes és melyeknél nem?
Magyarországon magas a kora gyermekkori nevelésben részt vevők aránya, a magas szintű képzettséget jól megfizetik, kevés ugyanakkor a tanóra alapfokon, a felsőoktatásba pedig viszonylag kevesen kapcsolódnak be - a többi között ez derül ki a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) kedden Budapesten bemutatott tanulmánykötetéből.
Az emberi erőforrások minisztere szerint az oktatásba történő befektetés hosszú távon térül meg. 

Oldalak