H
0 nap van hátra a tanévből. 2018. január 23., 00:53 - Zelma

Hibaüzenet

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor require_once() függvényben (/web/moderniskola/weblecke.hu/includes/bootstrap.inc 3161 sor).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor require_once() függvényben (/web/moderniskola/weblecke.hu/sites/all/modules/ctools/ctools.module 127 sor).
Több mint száz oktatási intézmény mutatja be kínálatát továbbtanulás témakörben Budapesten, az Educatio Kiállításon, ahová idén 40 ezer főt várnak. Szó lesz a legújabb duális képzésekről, ösztöndíj lehetőségekről és az Apolló életpálya modellről éppúgy, mint felvételi követelményekről vagy a hallgatói életről. A bizonytalanoknak pályaorientációs tanácsadással, a pedagógusok számára szakmai újdonságokkal készülnek a szervezők.
H
  Szeptembertől ismét emelkednek a pedagógusbérek, 3,4 százalékkal vihetnek haza többet a pedagógusok, ez havonta 3–15 ezer forint közötti összeget jelent az érintetteknek – közölte Czunyiné Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkára január 6-án Budapesten. Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár arról beszélt, hogy a felsőoktatásban is elindult a már korábban bejelentett béremelés.
Korszerű informatikai eszközöket kapnak az iskolák. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) csaknem 12,5 milliárd forint támogatásból komplex informatikai fejlesztést valósít meg a köznevelési intézményekben az Új Széchenyi Terv keretében.
Sem az Emberi Erőforrások Minisztériumának, sem a kormánynak nincs olyan terve, amely a köznevelésben jelenleg térítésmentesen igénybe vehető ellátások körét szűkítené. Továbbra sem kell fizetni a szakmai versenyekért, a szakkörökért, a diáknapokért, az énekkari foglalkozásért és más művészeti tevékenységért, az iskolai sportkörökért, a házibajnokságokért – írta közleményében a Köznevelésért Felelős Államtitkárság.
Kifejezetten jól teljesítenek a magyar középiskolások egy nemrég indult online kémiaverseny adatai alapján. A diákok döntő többsége ugyanis jól oldotta meg a feladatokat, amelyeket a verseny szervezői a mindennapi életből vettek. A középiskolásoknak többek között a következő kérdésekre kellett választ találniuk a kémia segítségével: hogyan készítettek fagylaltot a mélyhűtő feltalálása előtt, miért sózzuk az utakat, miért veszélyes a gőz a fürdőszobában, ha nem vigyázunk, hogyan lesz szappan a panírból, illetve hogy miért nem fő meg a bableves a Himaláján?
Nőtt a vállalkozás iránti érdeklődés a középiskolások körében, a diákok csaknem kétharmada szívesen indítana saját vállalkozást a jövőben. A vállalkozói létben motiváló szempont számukra a rugalmas munkaidő és a potenciálisan elérhető, az átlagosnál magasabb kereset. Alkalmazotti viszony esetén a kutatásban részt vevők 80 százaléka leginkább vezető pozícióban látná szívesen magát a jövőben - derül ki a Provident Pénzügyi Zrt. reprezentatív kutatásából.  
A köznevelési rendszer színvonalának javításához szükség van a pedagógusok, az intézményvezetők és az intézmények egységes és nyilvánosan ismert szempontok szerinti külső és belső értékelésére - értett egyet az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkársága, a Nemzeti Pedagógus Kar, a Közoktatási Szakértők Országos Egyesülete és az Oktatási Hivatal. A szervezetek és az intézmények egyeztetéseket folytattak az intézményi önértékelés rendszerének bevezetéséről.
Egyre nehezebb a felsőoktatásba jelentkező diákok dolga - derült ki a 2017-es felsőoktatási felvételi követelményekből, amelyeket az Emberi Erőforrások Minisztériuma tett közzé.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) honlapján buzdít szavazásra az etikai kódex elfogadása ellen. A PSZ arra hív fel minden köznevelésben dolgozót, valamint szülőt és más támogatót, hogy internetes szavazással erősítse meg, ha egyetért a szakszervezet korábban megfogalmazott nyílt levelével, amelyet a Nemzeti Pedagógus Kar Országos Küldöttgyűlése tagjainak írt.
Mi történik a dinnyével, ha tengervízben hűtjük? Miért nem fő meg a bableves a Himaláján? Hogyan lesz szappan a panírból? Miért vesztett Napóleon Oroszországban? A mindennapi életből vett feladatokkal elindult a Laborkaland Online. A teljesen új megközelítésű, egyedülálló internetes verseny célja a kémia népszerűsítése, a www.laborkaland.hu weboldalra kattintva a középiskolás diákok november 9-től érhetik el a feladatokat, amelyek gyakorlati szempontból, mindennapi eseteket feldolgozva világítanak rá a kémia fontosságára - hangzott el a versenyt szervező WESSLING Közhasznú Nonprofit Kft.

Oldalak