H
0 nap van hátra a tanévből. 2018. január 24., 02:18 - Timót

Hibaüzenet

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor require_once() függvényben (/web/moderniskola/weblecke.hu/includes/bootstrap.inc 3161 sor).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor require_once() függvényben (/web/moderniskola/weblecke.hu/sites/all/modules/ctools/ctools.module 127 sor).
Lezárult a Pedagógusképzés átalakításnak országos koordinálása, támogatása című TÁMOP projekt, amely többek közt a tanárképző központok hálózatosodását,…
vezetés 2015. november 11.

Lezárult a Pedagógusképzés átalakításnak országos koordinálása, támogatása című TÁMOP projekt, amely többek közt a tanárképző központok hálózatosodását, működési támogatását szolgálta.-

 

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) TÁMOP 4.1.2.B-13/1-2013-0010 jelű A pedagógusképzés átalakításának országos koordinálása, támogatása című projektje 2015. október 31-én zárult le.

 

Az OFI-ban 2014. januárjában indult TÁMOP 4.1.2.B projekt indulásakor azt a célt tűzte ki, hogy elősegítse a hazai pedagógusképző intézmények közötti hálózatosodást, tudásmegosztást, és koordinálja az egyes intézmények tanárképzéssel kapcsolatos uniós forrásokból finanszírozott fejlesztéseit.

 

A projekt elindításának hátterében az a felismerés állt, hogy az oktatás szerepe kiemelt fontosságú egy tudásalapú, versenyképes gazdaság megteremtésében és kiépítésben. Az oktatás minőségét pedig alapvetően meghatározza a pedagógusképzésből kikerülő tanárok hozzáértése, kompetenciái, pedagógiai és módszertani ismerete. A projekt céljai szoros összhangban álltak az oktatás hatékonyságának javítását célzó uniós stratégiákkal.

 

A projekt eredményei közül kiemelkednek azok a fejlesztések, amelyek a tanárképző központok hálózatosodását, működési támogatását szolgálják. Ehhez kapcsolódik az a kutatás fejlesztési projekt, amelynek célja a tanárképző központok működési standardjainak kialakítása volt.

Emellett a NAT crosscurriculáris fejlesztési területei kapcsán a felkért pedagógusképző intézmények jógyakorlatai mellett a most lezárult projekt modellajánlások kidolgozásával támogatta az egyetem- iskola partnerkapcsolatok javítását.

Az oktatás társadalmi és kulturális dimenzióinak megértésével kapcsolatos kompetenciákhoz igazodva valósult meg az a kutatás-fejlesztési projekt, amely azt vizsgálta különböző országokban, hogy milyen a pedagóguspálya társadalmi megítélése, és ennek függvényében hogyan népszerűsítik az adott országban a pedagógus pályát.

Külön kiemelendő az OFI nagyszabású vállalkozása, amely egy olyan pedagógusképzési kutatási katasztert alakított ki, amely a következő funkciókat töltheti be: 

  • Nyilvános adatbázis, dokumentumtár a hazai pedagógusképzéshez kapcsolódó képzési és kutatási tartalmakhoz.
  • A tartalmak kutatható, statisztikailag feldolgozható tárolása.
  • Más, kapcsolódó adattárak, szakmai fórumok elérési lehetősége.
  • Pedagógusképzések intézményi specifikumainak bemutatása, átfedések feltárása.
  • Meglévő intézményi pedagógusképzéshez kapcsolódó kutatások, fejlesztések bemutatása, elérhetővé tétele /~2000-től/(pedagógiai-pszichológiai és diszciplináris tartalmak)
  • Lehetőség kutatási, képzési együttműködés kialakítására, a hálózatosodás fejlesztésére
  • Pedagógusképzés és közoktatás kapcsolatának erősítése – közoktatási tartalmak (pl. gyakorlatok, problémák, kérdések) megosztása
  • A felsőoktatási intézmények és a gazdasági-társadalmi szereplők közötti együttműködés erősítése, a tágabb értelemben vett tartalmak modernizálása, a képzések munkaerő-piaci relevanciájának növelése.
  • Tudás-, információ-megosztási lehetőség.

Tetszett a cikkünk? Ha igen, iratkozzon fel heti hírlevelünkre! Ha nem, adjon még egy esélyt, ehhez köszönjük, ha feliratkozik heti hírlevelünkre! www.moderniskola.hu

Beküldte: Fülöp Hajnalka

H