H
0 nap van hátra a tanévből. 2018. január 22., 04:59 - Vince

Hibaüzenet

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor require_once() függvényben (/web/moderniskola/weblecke.hu/includes/bootstrap.inc 3161 sor).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor require_once() függvényben (/web/moderniskola/weblecke.hu/sites/all/modules/ctools/ctools.module 127 sor).
Több ezer hátrányos helyzetű diák életét változtatja meg a Vodafone Digitális Iskola Program, 1200 táblagéppel és  a Komplex Instrukciós Programmal dolgoznak.
jó példák 2015. december 14.

Széleskörű programot indít a Vodafone a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése érdekében, jelentette be dr. Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke csütörtökön. A Vodafone kezdeményezésével létrejött együttműködési szerződést az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, a Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány közösen írta alá.

 

„A Vodafone Digitális Iskola Program keretében a Vodafone az ország 20 iskolájában 1200 darab Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet oszt ki, és díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet.” – mondta el a sajtótájékoztatón dr. Beck György, a Vodafone elnöke – „A Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány az iskolák digitális eszközökkel való teljes ellátása mellett finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.”

 

„A Vodafone Digitális Iskola Program egyik legnagyobb előnye, hogy nem csupán eszközt, de egyben módszertant is ad a diákok és tanáraik kezébe. A digitális írástudás fejlesztése ugyanis kulcsfontosságú a Digitális Magyarország program sikeréhez.” – mondta Czunyiné dr. Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár a sajtótájékoztatón. Az államtitkár emlékeztetett arra is, hogy az elmúlt években jelentős lépések történtek a hazai digitális oktatás fejlesztése terén, és külön kiemelte a nemrégiben elindult Okosportál működését.

 

A 20 iskolában mintegy 4700 gyerek oktatását és több mint 500 pedagógus munkáját érintő Vodafone Digitális Iskola Program fontos célkitűzése a tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett a tanulmányi eredmények javítása is. A Vodafone a programmal fenntartható módon kíván hozzájárulni a hazai köznevelési rendszer fejlesztéséhez, az infokommunikációs eszközök oktatási felhasználásának elterjesztéséhez, továbbá a digitális esélyegyenlőség megvalósításához.

 

„A Vodafone törekszik arra, hogy a résztvevő iskolák tanulói számára a program segítségével motivációt, és egyben olyan tudást is biztosítson, amely hozzájárul az iskolai hiányzások csökkentéséhez, és segít visszaszorítani az évismétlések számát. Az anyagi támogatás mellett aktív szerepet vállalunk a program lebonyolításában is, a kollégáinkból álló Vodafone Önkéntes Közösség munkájának bevonásával. Hiszünk abban, hogy hosszabb távon a kompetenciamérések segítségével egyértelműen láthatóvá válik majd a program pozitív hatása” – mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

A Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány közös célja, hogy a digitális eszközök mellett a pedagógusok egy olyan oktatási módszert is elsajátítsanak, amelynek szakmai eredményeit az oktatásirányítás is elismeri és támogatja. A csoportmunka-szervezésen alapuló tanítási módszer – amelynek célja, hogy a gyermekek tudásszintje emelkedjen, és folyamatos sikerélményt biztosítson számukra – a Stanford Egyetem fejlesztette ki. A programot, amelyet a Vodafone Magyarország Alapítvány 2010 óta támogat, Magyarországon a hejőkeresztúri iskola adaptálta és vezette be Komplex Instrukciós Program néven 2001-ben.

 

„A Komplex Instrukciós Program lehetővé teszi a tanárok számára a magas szintű csoportmunka megszervezését azon osztályokban is, ahol a tanulók tudása és kifejezőkészsége tág határok között mozog. A program alkalmas a heterogén tanulói csoportok nevelésére, az osztályon belüli különbségek korai felismerésére és kezelésére.”– mondta el Kovácsné dr. Nagy Emese, a Komplex Instrukciós Programot Magyarországon bevezető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány elnöke – „A csoportfoglalkozások során fejlődik a tanulók közötti együttműködés, és a módszer az eltérő képességet megmozgató tananyagokkal eredményesen ki tudja bontakoztatni a gyermekek felszín alatt megbúvó képességeit is.”

 

A KIP módszert jelenleg 12 iskolában alkalmazzák Magyarországon, és további nyolc iskolában a Vodafone Digitális Iskola Program keretében vezetik be. Ez utóbbi iskolákban a pedagógusok KIP-képzését szintén a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza, ahogy az Alapítvány biztosítja a biztonságos internet használat elsajátításához szükséges forrásokat is mind a 20 iskolában.

 

A rendezvényen készült fotókat ITT tekintheti meg.

Forrás: Vodafone Sajtóközlemény

Kapcsolódó cikkek: 

Döbbenetesen hatásos módszer: javuló eredmények, kevesebb hiányzás

MS és táblagépek -bejött az újítás!(X)


Tetszett a cikkünk? Ha igen, iratkozzon fel heti hírlevelünkre! Ha nem, adjon még egy esélyt, ehhez köszönjük, ha feliratkozik heti hírlevelünkre! www.moderniskola.hu

Beküldte: Frank Luca

H